مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 08:352020-08-02سياسي

پیشنهاد مطالعه کتاب| «راه بهشت» آشنایی با امر به معروف و نهی از منکر است


کتاب راه بهشت با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در راستای پاسخگویی به نیاز جوانان در مراکز علمی و سؤال های مرتبط با نیاز جوانان تألیف شده است.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس فرهنگی: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب بزرگ از واجبات الهی و دو وظیفه مهم برای مسلمانان به شمار می رود همان گونه که نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، تولی و تبری از احکام دین و وظایف مسلمین است، این دو واجب الهی نیز به دستور خداوند متعال از شروط اسلام و دین داری محسوب می شود.

عواملی وجود دارند که مانع انجام این دو واجب زندگی ساز و حرکت آفرین می گردند که اولین عامل جهالت و نادانی نسبت به واجبات و محرمات الهی است؛ مؤثرترین عامل برای این پدیده (بی تفاوتی دینی) جهل افراد نسبت به امر به معروف و نهی از منکر است که برخی حکم مسئله را نمی دانند و به دنبال عمل به آن هم نیستند، یعنی امکان دارد فردی متوجه نباشد که امر به معروف و نهی از منکر واجب است ولی چنانچه واجب بودن آن را بداند، قطعاً به دنبال عمل به این فریضه الهی خواهد بود.

دومین عامل، بیم ترس بی جا از قدرت غیرالهی است؛ بدین معنا که وقتی فردی دیگران را در حال انجام منکرات مشاهده می کند بسیار علاقه مند می شود که نهی از منکر کند اما ترس از ضرر جانی، مالی، آبروریزی، ملامت و سرزنش ها، مانع از انجام آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مطالعه کتاب| «راه بهشت» آشنایی با امر به معروف و نهی از منکر است

پیشنهاد مطالعه کتاب| «راه بهشت» آشنایی با امر به معروف و نهی از منکر است